مشخصات فنی اپل واچ سری 6
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل برای محصولات خود ارزش بسیار بالایی قائل است و همیشه شاهد کیفیت های فوق العاده و بسیار هیجان انگیز از سوی این شرکت برای بازار های جهانی بوده ایم که در بالاترین سطح خود قرار گرفته بود و شاهد تغییرات فوق العاده و بسیار هوشمندانه از سوی این شرکت قدرتمند و بسیار با کیفیت دنیای فناوری و تکنولوژی خواهیم بود.

قدرت اصلی این شرکت در نوع طراحی و فناوری هایی که در داخل محصول قرار می دهد به طور کامل واضح می باشد و می توان حساب ویژه و خاصی را از سوی اپل برای چنین قابلیت هایی شاهد باشیم که این شرکت توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت فوق العاده را برای کاربران در تمامی محصولات خود به وجود بیاورد و در نهایت شاهد یک خروجی بسیار فوق العاده و خاص خواهیم بود.

ساعت هوشمند جزوی از سری محصولات فوق العاده اپل محسوب می شود که بازار مناسب و خوبی را برای اپل به ارمغان آورده بود و برای اولین بار شاهد قابلیت های فوق العاده منحصر به فرد و ایده آل از سوی این شرکت قدرتمند برای بازار های جهانی بودیم که در بهترین حالت ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده می شود، در این مقاله قصد نقد و بررسی ساعت اپل واچ سری ۶ را داریم که در بالاترین سطح ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده شده است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ سری 6 اپل

طراحی و صفحه نمایش

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

روکیدا | بررسی کامل و تخصصی اپل واچ 6: ساعت هوشمند جذاب اپل | آیفون 12, آیپد Air 4, آیپد ایر 4, اپل, اپل واچ, اپل واچ 6, اپل واچ SE, اپل واچ سری 6, گلکسی واچ 3

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

میزان اکسیژن خون

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های جدید اپل واچ نسل ۶ اضافه شدن سنسور حسگر اکسیژن خون به مجموعه‌ی سنسورهای جذاب و متنوع آن است. این ویژگی که به تازگی وارد ساعت‌های هوشمند اپل شده تجربه‌ی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. این سنسور که در پشت دستگاه قرار گرفته یکی از اصلی‌ترین حسگرهای اپل واچ ۶ به حساب می‌آید و اپل با ترکیبی خاص توانسته این قابلیت هوشمندانه و ایده آل را از خود به نمایش بگذارد.

اپل اعلام کرده که سنسور SpO2 می‌تواند با دقت ۹۵ درصد سطح انرژی خون را اندازه‌گیری کرد. این قابلیت می‌تواند شما را از وقفه‌ی تنفسی در خواب مطلع سازد. از آنجایی که کمبود اکسیژن خون یکی از علایم بیماری کرونا به حساب می‌آید، این قابلیت می‌تواند جان هزاران نفر را در دنیا از این بیماری نجات دهد.

هر زمان که سطح اکسیژن خون را اندازه می‌گیریم چراغ‌های قرمز و سبز و LED وجود دارد که با دیودهای نوری کار می‌کند تا نور را به جریان الکتریکی تبدیل کند. چراغ‌ها به رگ‌های خونی مچ دست شما می‌تابند و دیودها میزان بازگشت نور را اندازه‌گیری می‌کند. حال رنگ خون شما به تعیین میزان اکسیژن خون کمک می‌کند. اگر رنگ خون قرمز روشن باشد نشان می‌دهد که میزان اکسیژن خون بالاست و اگر رنگ خون تیره باشد نشانه‌ی سطح پایین اکسیژن خون است.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است. علاوه بر این می‌توانید آن‌را بصورت دستی انجام دهید و اپل واچ نیز بصورت دوره‌ای میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری و داده‌ها را ثبت کند تا در صورت مشاهده‌ی تغییرات، برای جلوگیری از مشکلات جدی تر به پزشک مراجعه کنید.

 

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشورها پشتیبانی می‌شود و تمام جهان نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که سنسور SpO2 در آن پشتیبانی نمی‌شود.

شارژدهی و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید، اگر قیمت برای شما مهم می باشد اصلا به دنبال این محصول نروید چون قیمتی بالای ۱۴ میلیونی دارد که گزینه های بهتری نسبت به این محصول در بازه های قیمتی پایین وجود دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل می گردید همین حالا کلیک کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: